Daisypath Anniversary of Nuraini & Mr.PJD

Daisypath Anniversary tickers


Friday, February 24, 2012

Satun International Kite Festival 2012...Awesome

Alhamdulillah...


actually nak kata plan xdela plan,,nak kata ad-hoc xjugak..hahahaha
ni yang teman nak kaborkan ni..

my MR. PJD involve dengan Kite Festival at Satun City, Thailand...
and of course this is the most great moment untuk ajak my lovely and sweet mum balik kampung...
hoyeaaahhhhhhhh balik kampung kotttt! best otttt!
especially with him...hehehe unbelieveable! MR.PJD kat sebelah aku time ragas/mendaki  bukit Wang Kelian. Okay..dia ikut my family balik kampung sebab dia ada involved dengan event kat sana..3 days 2 night..but unfortunately dia plak ada tugas yang memaksa dia balik Perlis on the next day..

Kami bertolak petang semalam iaitu on 23th Feb 2012 jam 3 lebih la sampai sana tu pun pas Asar..Sampai jer kat sana hehehehe aku lak yang sengih malu..apa tak nya nk kenalkan MR. PJD kat my very sporting grand ma..hahahahhahaha lawak jerr apa yang my mum citer pasal MR.Pjd pun aku xtau..tapi apa yang pasti all of them like him..hehehehe aku ni nak cakap bahasa Thai xpandai tapi kalau aku dengarr certain2 words tu aku faham la jugak..

After magrib my uncle a.k.a Paksu bawak kami g jejalan kat Wang Mai untuk tengok Padang untuk festival ini..actually nak antar MR.PJD ke Hotel penginapan dia sama..kawan dia tengah tunggu kat sana..yang bestnya rupa-rupanya my uncle involved sekali dalam festival ni sebagai salah seorang pegawai yang in-charge sepanjang festival ini berlangsung..alang2 ddah keluar isi perut dulu la kan..best owh naik ford ranger paksu..! Sedar2 dah 130km/h aku speed up..hehe xpe sebab dgn cousin aku..kalau gan mak mesti aku kena marah..kikiki

tempat makan apa tah yang maksu aku pilih..yang penting HALAL. Xsusah nk cari tempat makan halal kat sini sebab ramai Muslim di sini.. the most important tempat nie bersih and makanannya sedappppppppppppppppp! xingat plak nk snap pic sebab lapar and nampak makanan terus lahap samapi licin..Paksu siap tanya nak tambah ke x..hehehe peksu badan saya dah bertambah bulat ni...jangan laa offer..hehehe menu malam tuh ringkas ja..aku dengan mak and my sister makan kue teow apa nama tah..xpandai ahhh aku nak nyebutnyerr..MR.PJD plak makan nasi itik panggang..urmmm aku xmakan itik so for me NOT INTERESTING..
after that terus g antar MR.PJD balik hotel..hehehe yunk, u kat tempat orang tau..u jangan nakal2 ea..sini ramai pempuan cantik n mengoda..hehehe i jeles kang u susah..almaklum la..kat sini, kalau petik jari with duit berkoyan banyak lah pempuan2 meskin kain datang berkepit..hahaha u jangan notty2 k..then paksu singgah kat tapak festival sebab ada hal..haaaaaaaaaaa sayeeeee dah letih ni..hurmm terpaksa la tunggu dia settle kojer dia..cian dia..mmg busy to ensure everything is perfect for tomorrow! sambil2 tuh dengar la my mum n maksu n my very sweet cousing bergosip! okay i dun understang sepatah haram! ttttttteeeettttttt...okay a little bit jew arr faham! haaa mak citer pasal my MR.PJD ea kat diaorang! hihihihih ceq faham tau..hahhahaha

huwarggghhhhhhhhhhhhhhhh..ingat nak balik terus tido..aduh deme nie memalam boeh pulak mencicah garam belacan buah mangga tengah2 malam buta..mak saya sangat ngantuk nie..mak aiii punya sonok deme berborak..kecoh betol..okay aku turut kecoh bila ada sorang cousin aku jatuh kerusi tengah2 malam bawah pokok mangga sebab nak kait buah untuk cicah garam belacan..jatuh jer okay lagi..nie sekali kerusi2 tuh ranap..hahhaha pecah perut jugak macam ni..adik aku terbuai mimpi enak dah..hurmmm...

.................................................................................................................................
bangun jer subuh terus tingat dia..hahaha aii rindu dh?? jawapannyerr MESTI ARR! dh makan ke dia?? hurmm petang tuh baru dapat pegi festival tuh..memang soooooooooooooooooooooo HOT!!!! sunburn aku even dah sapu sunblock..apa yang dia block aku pun xtau...hurmm orang cikit punya ramai..cuaca memang terik..mata melilau cari xlain hanya MR.PJD..hehehe tup2 dia yang datang cari aku..last night my big bro call dari Nilai tapi yang hampehnyerrr redit aku yang lingkam RM6..huhuhu dah tinggal RM2..hurm nak msg kat MR.PJD dah 1 msg RM1..mahal giler!

selepas perasmian petang tadi..terus tobang balik Perlis...okay nampak benor menipu..aku drive keta laa...sampai umah terus solat asar and masak nasi then makan masak lomak cili padi siput sedut..MR.PJD siap tambah ye cayunk! meletup beb penangan masak lomak thai my cousin..hihihihih

Tetiba tingat citer MR.PJD makan kat hotel siang tadi....meliur aku dengar! mana aci u citer jer..lain kali ajak ar...huhuhuhuhuu

Next, aku sajikan kome dengan gambar2 yang sempat kena snap..=)













2 comments:

  1. u know, im just looking at the pics coz ur post is soooo longg!! hahahaha..

    ReplyDelete
  2. hahahahahaha..aku punya excited nk citer pasal blk kg..hahahaha sbb oredy introduced HIM to my grandMA and got her blessed...hahahahaha

    ReplyDelete